2014. június 20., péntek

Negyedik nap

A korábbi napokban esős napot jósoltak mára,  így délelőttre beterveztük a Bodrumi vár meglátogatását.
Ez jó gondolatnak bizonyult, mert tényleg nem volt strandidő. Elég sűrű felhők voltak, lógott az eső lába, bár amikor egyszer-egyszer kisütött a nap, akkor viszont nagyon meleg volt.
A vár látogatása előtt lehetőségünk volt egy kis átváltozásra, Vilmosból egy török szultán lett,

belőlem pedig háremének egyik tagja. Mindez természetesen megörökítésre is került.

Bodrum vára 1406-1522-ig épült és a St János lovagrend tulajdonában volt. A belső várba 7 kapun keresztül lehetett bejutni, és a várnak 5 fontosabb tornya van, melyek különböző nemzetek által épültek (angol torony, olasz torony stb.).
A várat a törökök 1523-ban foglalták el, amikortól a vár jelentősége egyre csökkent.

Kilátás a várról
A vár 1895-től 1915-ig börtönként működött, és 1964-től múzeum, ahol a tenger fenekéről kiemelt ókori hajókat, rakományaikat lehet megtekinteni.
Több ezer éves korsók a tengerfenékről

A kiállítás mellett nagyon hangulatos volt sétálni a várfalakon,

belső udvarakon,

ahol leander bokrok illata terjengett.
Miután mindent megnéztünk, még sétáltunk a városban, bazárokban,

majd megkerestük a helyet, ahonnan a hajótúránk hétfőn indulni fog. Jól időzítettünk, míg az irodában beszélgettünk, hatalmas eső volt.
Mire bekaptunk egy gyors ebédet, újból jó idő volt, így a délutánt még strandolással tudtuk tölteni.